Dykresa bokad och klar!

2011-10-30 @ 04:03:12

Då var det spikat, Egypten den 11:e november med käre broder Michael. Vi kommer att bo väldigt långt söderut, inte långt ifrån Sudan med vad vi får hoppas på, utomordentlig dykning i Röda havet. Stället vi bor på heter Eco village Nakiri, så vi gissar på att det är något slags naturreservat. I vilket fall ska det finnas massor av exotiska fiskar och andra varelser, som delfiner och sjökor m.fl. Det mesta är förberett, utrustningen lånad och vaccinationen klar. Vi har också genom en släkting till mig lyckats låna ett uv-hus till en kamera, som vi bara ska hitta en passande kamera till.

Såå, det hela kalaset kommer att vara över på sju dagar. Under denna tid har vi obegränsad dykning i husrevet (som för övrigt ska vara väldigt fint), 2 guidade dyk/dag, Advanced Open Water-kurs + mat och boende. Vi kommer alltså mer eller mindre tillbringa vår tid med att dyka. Som sagt ska bilder komma så småningom, och vi hoppas på att dom ska vara mer än dugliga för att lägga upp här på bloggen.

Som försvar till att jag sitter och bloggar sent som jag gör har det varit lite festligheter ikväll. Min käre judoklubb fyller 50 år vilket har firats, där jag också blev graderad till 1 kyu (brunt bälte)! Kanske kan vara kul att veta att jag också är smått aktiv i judo, kanske inte. Micke har spelat tennis, men annars spelar han mest datorspel. Det var lite om oss, och nu ska jag sova.

Och så ett stort tack till Lovisa som håller på att fixa vår bloggs design, den blir säkert jättefin!

/ Johannes

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback